نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

  • [unable to retrieve full-text content]


:: بازدید از این مطلب : 577
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

افتخاری: بحث حضور ساعدی در هیات مدیره مصوب نشد

  • افتخاری: بحث حضور ساعدی در هیات مدیره مصوب نشد

    مدیرعامل استقلال گفت: در نشست روز گذشته هیأت مدیره استقلال هیچ صبحتی در خصوص انتخاب ۲ عضو جدید صورت نگرفت.

    به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش پرتال خبر؛ سید رضا افتخاری در حاشیه دیدار استقلال مقابل ذوب آهن درباره حضور هاشم ساعدی در کادر مدیران استقلال اظهار داشت: روز گذشته در جلسه هیات مدیره هیچ بحثی در خصوص ساعدی و اضافه شدن وی به استقلال نشد، البته قبلا صحبتهایی در این خصوص مطرح شده بود بود اما دیروز که باید مصوب می شد، چنین بحثی نشد.

    وی افزود:ما به هیچ وجه در نشست روز گذشته هیأت مدیره در این مورد صحبت نکردیم.

    انتهای پیام/

    به اشتراک بگذارید:


:: بازدید از این مطلب : 557
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

  • [unable to retrieve full-text content]


:: بازدید از این مطلب : 568
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

باکس آفیس گیم‌شات: فیلم جادوگر بلر کمتر از حد انتظار ظاهر شدپریا و میترا

  • باکس آفیس گیم‌شات: فیلم جادوگر بلر کمتر از حد انتظار ظاهر شدپریا و میترا

    سایت تفریحی و سرگرمی : پریا و میترا

    همان طور که انتظار می‌رفت، فیلم سالی (Sully)، آخرین ساخته کلینت ایستوود (Clint Eastwood) توانست در هفته دوم هم در صدر جدول فرود بیاید و رقبایش هم نتوانستند در مقابل‌اش کاری انجام دهند. اما از سه اکران گسترده جدید این هفته، فیلم جادوگر بلر (Blair Witch) و فرزند بریجیت جونز (Bridget Jones’s Baby) پایین‌تر از حد انتظار ظاهر شدند و فیلم اسنودن (Snowden) تقریبا در حد خودش فروخت، اما هیچ کدام از این فیلم‌ها نتوانستند حتی به مرز فروش 10 میلیون دلار برسند. میانگین فروش دوازده فیلم بالای جدول در این هفته، 11.6 درصد کمتر از هفته گذشته و 24.3 درصد کمتر از همین تاریخ در سال گذشته است. این هفته فیلم‌ها در کل 74.6 میلیون دلار فروختند و تنها 136 هزار دلار با کم‌فروش‌ترین و بدترین هفته سال فاصله داشتند. در ادامه گیم‌شات را همراهی کنید تا به تحلیل و بررسی باکس آفیس این هفته بپردازیم.

    فیلم سالی، با میانگین فروش 22 میلیون دلار، در دومین هفته اکران‌اش، اُفت مناسب 37 درصدی را تجربه کرد. این فیلم حالا 70.5 میلیون دلار فروخته است و 1.8 میلیون دلار فاصله دارد تا از فروش فیلم پل جاسوس‌ها (Bridge of Spies) که تام هنکس (Tom Hanks) نقش اول آن بود، عبور کند. این فیلم همچنین در بازار بین المللی هم سینماهایش را اضافه کرد و توانست 7 میلیون دلار بفروشد و فروش خارج از آمریکا را به 23.4 میلیون دلار برساند. فروش کلی فیلم فعلا 94 میلیون دلار است.

    mv5bntvmyjzjmzatmtq5mc00nmixltlkodctnziwogrjyta0otjmxkeyxkfqcgdeqxvynjcwndkymjy-_v1_

    اما در جایگاه دوم، محصول جدید شرکت لاینزگیت (Lionsgate) فیلم جادوگر بلر قرار گرفت، این فیلم با فروش 9.65 میلیون دلاری، تقریبا نصف چیزی فروخت که برای آن پیش‌بینی می‌شد. انتظار می‌رفت که فیلم جادوگر بلر چیزی بین 15 تا 20 میلیون دلار بفروشد که این اتفاق رخ نداد. خوشبختانه بودجه فیلم جادوگر بلر 5 میلیون دلار است و فیلم بودجه‌اش را جبران می‌کند اما بدون شک انتظارات، چیز دیگری بود.

    اینکه چرا فیلم جادوگر بلر موفق ظاهر نشد، ارتباطی با بازاریابی و تبلیغات ندارد. این فیلم با نام «جنگل‌ها» (The Woods) در کامیک کان 2016 (Comic Con) به نمایش درآمد و طرفداران و بینندگان ناگهان متوجه شدند با قسمت جدیدی از فرانچایز جادوگر بلر رو به رو هستند، مجموعه‌ای که هفده سال قبل، توانسته بود صنعت سینما را دچار تغییر و تحول کند. هیجان ایجاد شده پیرامون فیلم جادوگر بلر زیاد و همه چیز برای فروش آن مهیا بود. اما با نزدیک شدن اکران، مشخص شد که فیلم چندان هم خوب نیست، امتیاز سایت راتن تومیتوز (RottenTomatoes) به 37/100 سقوط کرد و مخاطبین سینما در روز اکران‌اش، به آن نمره بد D مثبت را دادند. این‌ شواهد کافی است تا متوجه شویم، آینده بسیار خوبی در انتظار این فیلم نیست.

    در بازار بین المللی، فیلم جادوگر بلر در 27 بازار به نمایش در آمد و میانگین 4.9 میلیون دلار فروخت و افتتاحیه جهانی‌اش را به 14.5 میلیون دلار رساند. از این میزان، 1.5 میلیون دلار سهم انگلستان و 1.2 میلیون دلار سهم برزیل بود. فیلم جادوگر بلر در 21 سپتامبر، در کشورهای بزرگ دیگری هم روی پرده می‌رود.

    mv5bmtgymda4ndcwm15bml5banbnxkftztgwnju4mtiwmdi-_v1_sx1500_cr001500999_al_

    در جایگاه سوم، فیلم فرزند بریجیت جونز با میانگین فروش 8.2 میلیون دلار، ناامید کننده کار خود را آغاز کرد. در حالی که به آخر هفته نزدیک می‌شدیم، انتظار می‌رفت این فیلم، بزرگ‌ترین افتتاحیه فرانچایز را داشته باشد و بتواند تا 15 میلیون دلار هم بفروشد، اما فیلم، بدترین آغاز کل مجموعه را برای خودش ثبت کرد، آن هم در حالی که 1,316 سینما بیشتر از نسخه اصلی در سال 2001 و نزدیک به 2,400 سینما بیشتر از قسمت دوم ساخته سال 2004 در اختیار داشت (قسمت اول با 10.7 میلیون دلار کار خود را آغاز کرد و قسمت دوم با 8.6 میلیون دلار).

    از نظر کیفیت، پس از نسخه دوست داشتنی اول، قسمت دوم (Edge of Reason) تبدیل به یک اثر بد شد که نه منتقدان آن را دوست داشتند و نه طرفداران از آن لذت بردند اما فیلم فرزند بریجیت جونز توانسته امتیاز بالایی از منتقدان کسب کند و مخاطبان سینما به آن نمره B مثبت را داده‌اند. با توجه به کیفیت خوب فیلم، شاید این اثر بتواند در هفته‌های آتی، فروش‌اش را بدون اُفت شدید، ادامه دهد و از حالت ناامید کننده بیرون بیاید.

    خوشبختانه، بریجیت جونز تنها مختص به بازار آمریکا نیست و طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. قسمت اول در سال 2001 توانست به فروش فوق العاده 210 میلیون دلاری برسد و قسمت دوم هم در بازار جهانی 222 میلیون دلار فروخت! قسمت سوم امیدوار است که بتواند این سنت فروش بالا را حفظ کند و تا اینجا به نظر می‌رسد که موفق به انجام این کار شده است، زیرا فیلم در 24 بازار از 39 بازاری که اکران شد، توانست رتبه اول را بدست بیاورد و 29.9 میلیون دلار در مجموع فروخت. این فیلم در انگلستان و ایرلند اول شد و 11.3 میلیون دلار کسب کرد، بزرگ‌ترین افتتاحیه تاریخ انگستان برای یک فیلم کمدی رومانتیک. حال، باید دید آیا این قسمت هم می‌تواند از مرز 200 میلیون دلار عبور کند یا خیر.

    mv5bmtg2nde2mjy0ml5bml5banbnxkftztgwmzk1ntmwmdi-_v1_sy1000_cr0015001000_al_

    فیلم اسنودن (Snowden)، محصول شرکت اوپن رُد (Open Road) با میانگین فروش 8 میلیون دلار، در جایگاه چهارم قرار گرفت. انتظار می‌رفت که فیلم به سختی بتواند به فروش 10 میلیون دلار نزدیک شود اما توانست تقریبا این کار را انجام دهد. اسنودن همچنین توانست تاثیر مناسبی روی مخاطبان بگذارد و امتیاز بسیار خوب A را از آن‌ها دریافت کرد، بهترین نمره در میان اکران‌های تازه.

    فیلم نفس نکش (Don’t Breathe) با فروش خوب‌اش در این هفته، نشان داد که شاید یکی از دلایلی باشد که طرفداران ژانر ترسناک به سمت فیلم جادوگر بلر نرفتند. این فیلم با اُفت 32 درصدی در چهارمین هفته اکران‌اش، 5.6 میلیون دلار فروخت. فروش داخلی فیلم حالا به 75.3 میلیون دلار رسیده و فروش کلی و جهانی‌اش 107 میلیون دلار است. فراموش نکنید که این فیلم، تنها 10 میلیون دلار بودجه دارد.

    فیلم جوخه انتحار (Suicide Squad) در این هفته، اُفت کوچک 17.7 درصدی داشت و توانست 4.7 میلیون دلار بفروشد و فروش داخلی‌اش را به 313.7 میلیون دلار برساند. این فیلم همچنین 5.8 میلیون دلار از دیگر بازارها کسب کرد و فروش جهانی‌اش را به 405 میلیون دلار رساند. فروش کلی این فیلم، فعلا 718 میلیون دلار است.

    mv5bmtg2nzg0odi0m15bml5banbnxkftztgwndy5nza4mze-_v1_sx1500_cr001500999_al_

    فیلم هیل سانگ: بگذار امید برخیزد (Hillsong: Let Hope Rise) با میانگین فروش 1.3 میلیون دلار از 816 سینما، کارش را در خارج از فهرست دوازده فیلم بالای جدول آغاز کرد. تصور می‌شود که این فیلم بتواند با فروش 2.5 میلیون دلاری، وارد فهرست ده فیلم شود، که این اتفاق رخ نداد. اما طرفداران فیلم، از آن رضایت داشتند و به آن نمره A را اعطا کرده‌اند.

    در انتها، انیمیشن زندگی مخفیانه حیوانات خانگی (The Secret Life of Pets)، محصول شرکت یونیورسال (Universal) و استدیوی ایلومینیشن (Illumination)، توانسته از مرز 800 میلیون دلار عبور کند. از این میزان، 363 میلیون دلار سهم آمریکا و 441 میلیون دلار سهم دیگر بازارها بوده است. این فیلم با میانگین فروش 805 میلیون دلار، فعلا ششمین فیلم پرفروش 2016 محسوب می‌شود.

     mv5bnzvhmtrmnzctodm2mi00zmq2lwi4nwqtnzhlnziyzjgymgnjxkeyxkfqcgdeqxvynjuwnzk3ndc-_v1_

    هفته آینده منتظر اکران چه فیلم‌هایی باشیم؟

    فیلم هفت دلاور (The Magnificent Seven) از شرکت سونی (Sony)، در 3,600 سینما اکران خواهد شد. این فیلم، بازسازی اثری وسترن به همین نام از سال 1960 به کارگردانی جان استرجس (John Sturges) است. فیلم حاضر کمی تقلید در تقلید شده است! زیرا نسخه سال 1960 خودش از فیلم هفت سامورائی (Seven Samurai) اثر شاهکار آکیرا کوروساوا (Akira Kurosawa) در سال 1954 الهام گرفته بود. در فیلم استرجس، هفت هفت‌تیرکش استخدام می‌شوند تا از یک شهر کوچک حفاظت کنند. فیلم استرجس در دورانی ساخته شد که مردم عاشق ژانر وسترن بودند و این سبک فیلم‌ها با استقبال گسترده‌ای رو به رو می‌شدند. اما هفت دلاور سال 2016 در دورانی از راه رسیده که فیلم‌های وسترن زیادی ساخته نمی‌شود. این مسئله‌ ساخته نشدن آثار وسترن، ویژگی‌های مثبت و منفی زیادی برای هفت دلاور در باکس آفیس خواهد داشت. از دیگر نکات مثبت این فیلم، همکاری دوباره دنزل واشنگتون (Denzel Washington) با کارگردان فیلم‌های روز تمرین (Training Day) و اکولیزر (The Equalizer)، جناب آنتونی فوکوآ (Antoine Fuqua) است. با شناختی که از فوکوآ داریم، می‌توانیم انتظار یک درام قدرتمند، بازی‌های خوب و اکشن‌های جذاب را از فیلم داشته باشیم. اما نویسنده فیلم، نیک پیزولاتو (Nic Pizzolatto) است، اگر احیانأ فراموش کرده‌اید، او سازنده و نویسنده سریال کاراگاه واقعی (True Detective) است. در کنار واشنگتون، ستارگانی همچون کریس پرت (Chris Pratt)، اتان هاوک (Ethan Hawke) و پیتر سرسگارد (Peter Sarsgaard) در فیلم حضور دارند.

    در کنار هفت دلاور، شرکت برادران وارنر (Warner Bros)، انیمیشن لک لک‌ها (Storks) را در بیش از 3,800 سینما، روی پرده می‌فرستد.

    جدول کامل باکس آفیس این هفته را در زیر مشاهده فرمایید:

    نظر شما در مورد باکس آفیس این هفته چیست؟ به نظر شما فیلم جادوگر بلر چرا کمتر از حد انتظار ظاهر شد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


:: بازدید از این مطلب : 567
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

هشدار پرایباس به نامزدهای انصرافی حزب جمهوری‌خواه: اگر از ترامپ حمایت نکنید، مجازات خواهید شد!

  • هشدار پرایباس به نامزدهای انصرافی حزب جمهوری‌خواه: اگر از ترامپ حمایت نکنید، مجازات خواهید شد!

    رئیس کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه به نامزدهای انصرافی این حزب هشدار داد در صورت حمایت نکردن از ترامپ باید منتظر عواقب آن باشند.

    به گزارش گروه بین‌الملل پرتال خبر به نقل از هیل، «رینس پرایباس،» رئیس کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه، در یک برنامه تلویزیونی در شبکه «سی‌بی‌اس» آمریکا، به نامزدهای انصرافی این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری سال جاری آمریکا، هشدار داد در صورتی که از «دونالد ترامپ،» نامزد منتخب جمهوری‌خواهان، در دور نهایی رقابت‌ها حمایت نکنند، مجازات خواهند شد.  

    پرایباس در این خصوص اظهار داشت نامزدهای انصرافی از امکانات این کمیته استفاده و پیش‌تر موافقت خود را با حمایت از ترامپ اعلام کرده‌اند. وی با تأکید بر اینکه حزب جمهوری‌خواه به طور خصوصی اداره می‌شود و نه دولتی، تصریح کرد زمان آن رسیده تا نامزدهای انصرافی انتخابات ریاست‌جمهوری به وعده‌های خود عمل کنند.  

    رئیس کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه همچنین تصریح کرد اقدامات نامزدهای انصرافی انتخابات سال جاری در این کمیته بررسی خواهد شد و اگر این افراد قصد دارند در انتخابات سال‌های آینده شرکت کنند، باید حمایت خود را از ترامپ به طور رسمی اعلام کنند و در صورت ممانعت از این کار باید منتظر پیامدهای منفی و مجازات‌های در نظر گرفته شده از سوی حزب متبوعشان باشند.  

    نامزدهای حزب جمهوری‌خواه در رقابت‌های مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا، پیمان‌نامه‌ای را به امضا رسانده‌ و وعده داده‌اند از نامزد نهایی این حزب حمایت خواهند کرد. این در حالی است که برخی از این افراد از قبیل «جان کیسیک،» فرماندار اوهایو، «تد کروز،» سناتور تگزاس و «جب بوش،» فرماندار فلوریدا، تاکنون از اعلام رسمی حمایت از ترامپ خودداری کرده‌اند. 

    انتهای پیام/  

    به اشتراک بگذارید:


:: بازدید از این مطلب : 550
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

اهدای جهیزیه به نوعروسان

  • اهدای جهیزیه به نوعروسان

    موقوفه مرحوم محمد حسین خزانه ۳۵ سری جهیزیه برای آغاز زندگی مشترک عروس ودامادهای نیازمند اهدا کرد.

    به گزارش گروه استان های پرتال خبر ، از قزوین ؛ در مراسمی که در شهر الوند برگزار شد حجت الاسلام  حداد مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گفت : بسیاری از خیران با هدف تسهیل ازدواج ، موقوفاتشان را در این راه گذاشته اند .

    وی افزود: در زمینه های دیگری چون حمایت از بیماران، زمینه های پژوهشی و رسیدگی به جوانان ، نیازمند حمایت بیشتری هستیم .

    علی حاج محمدی مدیر موقوفات زنده یاد حاج محمد حسین خزانه نیز گفت : در آستانه عید غدیر با شناسایی خانواده هایی که مراسم ازدواجشان تنها به دلیل نداشتن جهیزیه برگزار نمیشد اقدام به تهیه کالاهای اساسی نظیر یخچال ،ماشین لباسشویی ، جاروبرقی ، اجاق گاز و یک تخته فرش کرده ایم و همچنین هزار بسته لوازم التحریر نیز در بین دانش آموزان نیازمند توزیع شد .

    انتهای پیام/

    به اشتراک بگذارید:


:: بازدید از این مطلب : 617
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

وراثت در افسردگی هم نقش بسزایی دارد

  • وراثت در افسردگی هم نقش بسزایی دارد

    وراثت یک عامل بسیار مهم در ویژگی های جسمی و روحی همه ی افراد می باشد، تحقیقات نشان می دهد افرادی که والدین یا اجدادشان دچار افسردگی بوده اند، درصد ابتلا به افسردگی این افراد 3 برابر بیشتر از دیگران است.

    یک مطالعه جدید نشان می دهد افرادی که پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگشان از افسردگی رنج می بردند خیلی بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند.
    این پژوهش نشان داده که اگر یکی از پدربزرگ و مادر بزرگ یا پدر و مادر هر شخصی دچار افسردگی بوده است، شانس او برای ابتلا به این اختلال سه برابر است.
    یک پژوهشگر در زمینه سلامت مغزی تاکید می کند افسردگی هیچگاه اجتناب ناپذیر نبوده است حتی در افرادی که خانواده هایی با سابقه این بیماری دارند. دکتر جفری بورنستین رئیس مرکز تحقیقات پایه رفتار و مغز در نیویورک بیان می کند که:”با اینکه سابقه خانوادگی بیماری خطر ابتلا به افسردگی را افزایش میدهد اما این بدین معنا نیست که یک نفر به طور قطع افسرده خواهد شد.

    وی اظهار می کند که پیامی که باید به خانواده ها اعلام شود آن است که افراد باید نسبت به سوابق خانوادگی خود آگاه باشند و به محض احساس علائم، برای دریافت کمک تا زمانی که افسردگی پیشرفت نکرده، اقدام کنند.

    در تحقیق دیگری که شامل 251 جوان همراه با والدین و پدر بزرگ و مادربزرگهای آنان می شود. به این نتیجه رسیدند که در مقایسه با جوانانی که والدین آنها افسردگی نداشته اند آنهایی که والدینشان مبتلا به افسردگی مزمن بوده اند به میزان 2 برابر شانس بیشتری جهت ابتلا به بیماری مشابه را داشته اند و همچنین در معرض خطر بالاتری جهت اختلالات عصبی مخرب، اعتیاد،افکار خودکشی و تمایل به آن و عملکرد ضعیف در کارها هستند.

    تیم تحقیقاتی دریافتند که جوانانی با هر دو والد افسرده و اجداد افسرده به میزان سه برابر خطر ابتلا به افسردگی مزمن در آنها افزایش می یابد.دکتر ویکتور فورناری روانپزشک کودکان و نوجوانان در بیمارستان زوکر هیلساید در نیویورک، بیان میکند که تحقیق جدید انجام شده حائز اهمیت است چرا که هیچ مطالعه ای قبلا تاثیر سابقه افسردگی خانوادگی را در والدین و اجداد با بررسی مستقیم در طول سه نسل مشخص نکرده است.

    دکتر فورناری معتقد است که از آنجا که شناخت زود و پیش از موقع می تواند به جلوگیری یا درمان افسردگی کمک کند مشخص کردن سابقه خانوادگی افسردگی در کودکان و نوجوانان در طول دو نسل قبلشان اکنون به طور واضح حائز اهمیت است.
    چگونه میتوان نسبت به بروز افسردگی درکودکان و نوجوانان اگاهی پیدا کرد؟

    برخی از علائم فیزیولوژیک و روحی میتوانند نشانه های روشن و زنگ خطری برای ابتلا به افسردگی باشند از جمله:
    نشانه های فیزیولوژیک

    دردهای بی دلیل مانند سردرد و دردهای شکمی
    اختلالات خواب یا خواب بیش از حد
    تغییر در عادات غذائی که منجر به افزایش یا کاهش وزن غیر قابل انتظار می شود
    احساس خستگی یا کمبود انرژی داشتن
    حرکات بدن که به صورت آهسته یا مضظرب یا بی قرار باشد

    نشاته های روحی و روانی:

    زودرنجی یا بد اخلاقی و کج خلقی
    سخت فکر کردن و تصمیم گرفتن
    اعتماد به نفس پائین، از خود ناراضی بودن و احساس اینکه دیگران به طور غیر منصفانه نقد میکنند
    احساس گناه و نامیدی و یاس
    کنار کشیدن از اجتماع مانند عدم جذابیت در دوستان
    اضطراب و پریشانی مانند نگرانی بیش ازحد یا ترس از دوری از خانواده
    تفکر درباره مرگ یا احساس میل به خودکشی

    حال با توجه به سابقه خانوادگی افراد و علائم ذکر شده باید نسبت به بروز افسردگی در خانواده هایی با سابقه آن آگاه و حساس بود و با شناسایی و درمان به موقع از پیشرفت آن جلوگیری کرد.

    منبع: سیمرغ



:: بازدید از این مطلب : 846
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

برنامه فوکوس ؛ اپليکيشني شبيه به بلک بري هاب از سوي سامسونگ

  • برنامه فوکوس ؛ اپليکيشني شبيه به بلک بري هاب از سوي سامسونگ

    کمپاني سامسونگ در تازه‌ترين دستاورد خود از برنامه فوکوس ، يک اپليکيشن بهره‌وري شبيه به بلک بري هاب رونمايي کرد. اين اپليکيشن با پشتيباني از انواع سرورها کاربران را قادر مي‌سازد تا بتوانند از طريق ايميل خود جستجوي متحدي را بين مواردي همچون ايميل، تقويم، وظايف، يادداشت‌ها و مخاطبين داشته باشند. اين اپليکيشن هنوز به صورت جهاني عرضه نشده و تنها در چند کشور قابل دريافت است.

    اين روزها ديگر توجه توليدکنندگان سخت افزاري به ديوايس‌هايشان نيست و عملا شاهد حضور جدي آن‌ها در عرصه نرم افزار هستيم. به عنوان مثال بايد به کمپاني کانادايي بلک بري اشاره کرد که بنا بر گفته‌هاي مديرعامل اين شرکت، قصد دارند با سياست گذاري جديد خود نگاه جدي‌تري را به توسعه نرم افزاري داشته باشند.

    در همين سو شايعاتي زيادي حوالي کمپاني سامسونگ شنيده مي‌شد که اين شرکت در حال کار بر روي يک اپليکيشن موبايلي جديد است که قرار بود برخي از قابليت‌هاي بلک بري هاب را يدک بکشد. حال چند ماه از اين قضيه گذشته و اينک شاهد در دسترس قرار گرفتن اين برنامه هستيم.

    برنامه فوکوس سامسونگپروژه نرم افزاري جديد سامسونگ برنامه فوکوس نام دارد و در رده‌ي اپليکيشن‌هاي بهره‌وري قرار مي‌گيرد. اين برنامه به کاربران ActiveSync و  IMAP اجازه مي‌دهد تا مديريت بهتري را بر روي ايميل، تقويم، وظايف، يادداشت‌ها و مخاطبين خود در يک محيط را داشته باشند.

    اما اين همه چيز نيست. سامسونگ اعلام کرده است که برنامه فوکوس (Focus) به کاربران قابليت همگام سازي فشرده مستقيم را همراه با Exchange ActiveSyns، جستجوي متحد (ايميل،رويداد، يادداشت، وظيفه، مخاطب) را براي اضافه کردن انواع رويدادها و يا وظايفت از طريق ايميل شخصي کاربران ارائه مي‌کند. از سرورهاي پشتيباني شده توسط اين اپليکيشن بايد به موارد زير اشاره کرد:

    • اکسچنج سرور ???? (سرويس پک ?، ? و بالاتر)
    • گوگل
    • Naver (آي مپ/ پاپ ?)
    • آفيس ???
    • هاتميل
    • اوتلوک دات کام
    • ساير سرورهاي پشتيباني کننده از اکسچنج اکتيو سينک، گروپ وايز، کريو، زيمبرا، هورد و آيس وارپ

    به خاطر داشته باشيد که برنامه فوکوس سامسونگ از هيچ سرور ابري برخوردار نيست و صرفا به سرويس دهنده‌هاي پست الکترونيکي واقعي متصل مي‌شود. با اين حال اطلاعات کاربران بر روي ديوايس خودشان باقي خواهد ماند و سامسونگ به تمامي آن‌ داده‌ها دسترسي نخواهد داشت.

    سازگاري برنامه فوکوس با اکثر ديواس‌هاي سامسونگ

    برنامه سامسونگ فوکوس به طور کامل با اکثر ديواس‌هاي سامسونگ مجهز به اندرويد ????? مارشمالو و بالاتر سازگار است. هرچند به نظر مي‌رسد که در حال حاضر اين اپليکيشن در تمامي کشورها در دسترس کاربران قرار نگرفته است. اين بدان معنا خواهد بود که سامسونگ قصد دارد با عرضه اين محصول نرم افزاري جديد خود به چند منطقه، اين اپليکيشن را قبل از عرضه جهانيش آزمايش کند. توجه داشته باشيد که برنامه فوکوس سامسونگ (Samsung Focus) کمتر از ??? دانلود را داشته و از گوگل پلي امتياز ??? را دريافت کرده است.

    لينک مطلب



:: بازدید از این مطلب : 990
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

به طور کلی موارد استفاده از سقف های کاذب را میتوان به عبور تاسیسات ، آکوستیک کردن ، موارد دکوراتیو ، سبک کردن ساختمان در برجها ، هدایت و جلوگیری از اتلاف حرارت و رطوبت ، نورپردازی مناسب با شرایط کار و زندگی و.... دانست البته لازم به ذکر است که سقف های کاذب بسیار انعطاف پذیر هستند و در انواع مختلف برند های مختلف و رنگ های مختلف ارائه می شود فکر میکنم چند روز پیش بود که برای پوشش سقف خونه دنبال سقف کاذب بودم یکی از دوستان این راه رو بهم پیشنهاد داد منم  یه چرخی تو اینترنت زدم و یه چند تا مدل توی سایت http://iranarchitects.com/companies/dropped-ceiling دیدم که بدک نبود ولی متاسفانه فقط جنس گچ و فلزش رو داشتن و به علاوه نصب و گارانتی هم نداشت همین موضوع باعث شد که به یکی از دوستان که تازه برای محل کارش سقف کاذب تهیه کرده بود مراجعه کنم که بهم گفت میتونم از سایت سقف کاذب ساختمون دات کام http://www.sakhtemoon.com/list/ceiling/ استفاده کنم که هم مدل های مختلفی داره هم اینکه نصب رایگان و گارانتی معتبر داره گفتم این تجربه رو به شما هم بگم شاید یه روزی ازش استفاده کردید.



:: برچسب‌ها: تجربه ای درباره سقف کاذب ,
:: بازدید از این مطلب : 657
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده
انصارالله یمن از سامانه موشکی جدید و پیشرفته‌ای به نام برکان۱ (آتشفشان ۱) پرده‌برداری کردند.
 
خبرگزاری ایسنا: به نقل از شبکه خبری المسیره، این موشک یک موشک بالستیک جدید از نوع اسکاد است که انصارالله آن را ارتقا داده و برد آن به بیش از ۸۰۰ کیلومتر می‌رسد. طول این موشک ۱۲.۵ متر و قطر آن ۸۸ سانتی‌متر است. کلاهک آن نیز نیم تن وزن دارد و دارای قدرت زیادی است.

با وجود اتهاماتی که برخی کشورها به ایران درباره دادن موشک به انصارالله وارد می‌کنند اما شبکه المسیره اعلام کرد که این موشک جدید به دست خود یمنی‌ها و از سوی مرکز پژوهش‌های نیروی موشکی وابسته به آن‌ها ساخته شده است.

پیشتر جان کری، وزیر خارجه آمریکا ایران را به مجهز کردن انصارالله به موشک متهم کرده بود اما ایران این اتهامات را رد کرد.

پرده‌برداری از موشک جدید چند ساعت پس از اظهارات شرف لقمان، سخنگوی رسمی ارتش یمن انجام شد.

وی تأکید کرد: عملیات نظامی در جازان، عسیر و نجران عربستان تا زمان تحقق اهداف استراتژیک متوقف نخواهد شد.

وی گفت: روزهای آینده شاهد تشدید عملیات نظامی برای تکمیل نابودی بقیه دژهای دشمن (نیروهای عربستانی) و سیطره کامل بر مراکز نظامی در مناطق مرزی خواهیم بود.

انصارالله و ارتش یمن از زمان تجاوز عربستان به این کشور حملات موشکی زیادی را به مقرهای نظامی سعودی در مرز یمن و عربستان انجام داده‌اند.

 

 


:: برچسب‌ها: انصارالله یمن از «آتشفشان» رونمایی کرد ,
:: بازدید از این مطلب : 543
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

به گزارش افکارنیوز،  "رمضان قدیروف"رییس جمهور "چچن" گفت: "کنفرانس اهل سنت و جماعت" در چچن که باعث خشم "عربستان سعودی" شده، برای مقابله با خوارج زمان است.

 

رمضان قدیروف افزود: مسلمانان از خوارج زمان رنج می برند. وی در گفت وگو با شبکه "سی بی سی" ادامه داد: مسلمانان جهان با فتنه خوارج به جان یکدیگر افتادند لذا باید از نسل جدید در برابر فتنه این خوارج حفاظت کرد.

 

قدیروف گفت: کنفرانس اهل سنت و جماعت هیچ ارتباطی با "ولادیمیر پوتین" ، رییس جمهور روسیه نداشته و ما خدمتگزار اسلام و مسلمین هستیم.

 

وی با اشاره به این که گروه تروریستی "داعش" بیشتر از 1500 چچنی را به قتل رسانده، خاطرنشان کرد: ما می خواهیم بر خوارج زمان فائق آییم.

 

بیانیۀ پایانی همایش اهل سنت و جماعت در گروزنی، پایتخت جمهوری چچن که روز هشتم شهریور 95 منتشر شد، واکنش های خشمگینانه شماری از سعودی‌ها را در پی داشت، زیرا سلفی‌ها و وهابی‌ها و دیگر گروه‌های افراطی و تکفیری را در شمار اهل سنت به حساب نیاورد.

 

منحصر کردن اهل سنت و جماعت در سه گروه "صوفیه، ماتریدیه و اشعریه" و به شمار نیاوردن سلفی ها و سایر فرقه های افراطی در همایشی در چچن، خشم سعودی های وهابی را موجب شد.

 

این کنگره که با نظارت رمضان قدیروف برگزار شد، اهل سنت و جماعت را از نظر اعتقادی منحصر به اشعری ها و ماتریدی ها و از نظر علم و اخلاق و تزکیه به اهل مذاهب اربعه در فقه و اهل تصوف منحصر دانست و مخالفان این گروه ها را خارج از دایرۀ اهل سنت و جماعت اعلام کرد.

 

بدین ترتیب، فرقه های ساختگی همچون وهابیت تکفیری که مبنای حاکمیت آل سعود و آل الشیخ بر سرزمین حرمین شریفین بر آن قرار دارد، از نظر حاضران در این همایش از جمله علمای بزرگ اهل سنت، جایی در میان مسلمانان ندارند.

 

شرکت کنندگان دراین کنگره در بیانیۀ پایانی خود خاطرنشان کردند این کنگره نقطۀ تحول مهم و ضروری برای تصحیح انحراف بزرگ و خطرناکی است که بر اثر تلاش افراط گرایان برای سرقت این لقب و منحصر کردن آن به خودشان، وارد مفهوم اهل سنت و جماعت کرده اند.

 

برگزاری این کنفرانس، خشم سلفی‌های وهابی را برانگیخت به صورتی که آنها مدعی شدند این کنفرانس توطئه‌ای روسی علیه آنهاست؛ پیروان وهابیت هم برای تخریب کنفرانس مزبور بیش 100 هزار پیام و مطلب در شبکه‌های اجتماعی، علیه شرکت کنندگان در آن منتشر کردند.

 



:: برچسب‌ها: پاسخ کوبنده رییس جمهور چچن به سلفی های سعودی ,
:: بازدید از این مطلب : 864
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

به گزارش'یمن برس'، این منبع آگاه گفت که افراد ناشناس قصد داشتند علی عبدالله صالح را با استفاده از بمب دست ساز در داخل مسجدی در صنعا ترور کنند اما محافظان وی طرح ترور را کشف وخنثی کردند.
وی افزود: هشت نفر از طراحان ترور پیش از انجام آن دستگیر و در یک زندان سری نگهداری می شوند. آنها در جریان تحقیقات اعتراف کردند که مبلغ زیادی پول از یکی از کشورهای خارجی در ازای ترور علی عبدالله صالح دریافت کرده اند.
علی عبدالله صالح در سال 2011 بر اثر بمب گذاری در مسجد مجتمع ریاست جمهوری یمن که باعث کشته شدن شش نگهبان و زخمی شدن چند تن دیگر شد، جراحت های جدی برداشت. هنوز مشخص نیست که چه کسی این بمب گذاری را انجام داده است.

 



:: برچسب‌ها: علی عبدالله صالح از ترور جان سالم بدر برد ,
:: بازدید از این مطلب : 714
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

روزنامه السفیر نوشت: « بشار الاسد» رئیس جمهوری سوریه و« رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه زیرنظر « ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در مسکو ملاقات خواهند کرد و تاریخ هائی برای این دیدار تاریخی پیشنهاد شده است.

روزنامه السفیر افزود: این دیدار تاریخی بین 18 تا 22 ماه کنونی سبتامبر برگزار خواهد شد.

در ادامه گزارش السفیر به نوشته « محمد بلوط» روزنامه نگار آمده است: روند ایجاد مقدمات برگزاری این دیدار تاریخی در جریان ملاقات آشتی پوتین و اردوغان در سن پترزبورگ در نهم ماه گذشته اوت شروع شد.

همزمان با ملاقات آشتی در سن پترزبورگ، یک هیات بزرگ امنیتی سوریه متشکل از رئیس شعبه امنیت نظامی، یک افسر ارشد این شعبه، تعدادی از افسران امنیت نیروی هوائی، جانشین مدیر امنیت عمومی و ژنرال« علی مملوک» رئیس شورای امنیت ملی سوریه وارد مسکو شد.

حضور هیات سوری در مسکو همزمان با ملاقات اردوغان و پوتین حکایت از این داشت که همه پرونده های مرتبط با التهاب های منطقه از جمله بارزترین آنها یعنی پرونده سوریه در دستور کار دو رئیس جمهوری قرار دارد و دو طرف به توافق ها و تفاهم های اولیه دست یافته اند.

این تفاهم ها امروز و به ویژه با مداخله نظامی ترکیه در شمال سوریه در معرض آزمون قرار گرفته است.

منابع دیپلماتیک روس و غربی هم رای هستند که زمان ملاقات اسد و اردوغان مشخص شده است و همزمان با سفر سه شنبه آینده ژنرال علی مملوک به روسیه نهائی خواهد شد به ویژه اینکه رایزنی هائی هم بین مقامات روسیه و ترکیه جریان دارد.

اطلاعات بدست آمده حاکی است که دستور کار دیدار اسد و اردوغان در جریان سفر آینده « حقان فیدان» رئیس دستگاه امنیتی ترکیه به دمشق یعنی دهم تا پانزدهم ماه جاری سبتامبر تکمیل می شود.

در ادامه گزارش السفیر آمده است: در برنامه ملاقات سه جانبه قرار نیست اسد و اردوغان با یکدیگر دست بدهند زیرا جنگ لفظی بین آنها ادامه دارد.

این روزنامه لبنانی نوشت: روسها که نگران شرایط آمریکا بعداز خارج شدن« باراک اوباما» از کاخ سفید و اقدامات دولت آینده آمریکا به ریاست « هیلاری کلینتون» و ادامه جنگ فرسایشی در سوریه هستند، تلاش زیادی برای حل همه پرونده های اختلافی صورت داده اند.

السفیر افزود: دیدار سه جانبه مسکو بر تشکیل دولت وحدت ملی با حضور مستقل ها ، مخالفان سوری معتدل و وزیران طرفدار بشار الاسد رئیس جمهوری سوریه متمرکز خواهد شد.

این روزنامه لبنانی اضافه کرد: در مذاکرات مقدماتی، هیات های سوری پیشنهادهای طائفه ای ترکیه را رد کردند و سپس توافق شد که بشار الاسد رئیس جمهوری وزارتخانه های کلیدی مانند دادگستری، کشور، دارائی، دفاع و خارجه را در اختیار داشته باشد و بقیه وزارتخانه ها بین مستقل ها و مخالفان معتدل تقسیم شود.

السفیر نوشت: سه معاون رئیس جمهوری تعیین خواهد شد که دو تا از آنها نمایندگان مستقل ها و مخالفان معتدل خواهند بود و زمان حیات این دولت وحدت ملی 18 ماهه خواهد بود.

« دولت وحدت ملی قرار است، تعدیل های اساسی در قانون اساسی سوریه انجام دهد به طوریکه هیچگونه خللی در اختیارات کنونی رئیس جمهوری و انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری صورت نگیرد».

السفیر به نقل از منابع دیپلماتیک تاکید کرد: بشار الاسد می تواند در انتخابات ریاست جمهوری آینده شرکت کند اما مدت آن محدود خواهد بود، هیچ گونه پرونده ای در دادگاه جنایات بین المللی برای تعقیب مقامات نظامی، دولتی و امنیتی سوریه گشوده نخواهد شد و بخشی از گروه های مسلح در ارتش سوریه ادغام خواهند شد.

این گروهها، آنهائی هستند که آتش بس ها را امضا و با مرکز نظامی روسیه « حمیمیم» برای مصالحه ها همکاری کرده اند.
السفیر نوشت: دولت سوریه هم متعهد شده است عفو عمومی را که شامل افسران جدا شده از ارتش می شود، صادر کند به ویژه آنهائی که همچنان در اردوگاه های در ترکیه حضور دارند اما مرتکب اقداماتی علیه ارتش سوریه نشده باشند.
این روزنامه لبنانی تاکید کرد: انتظار می رود کنگره ملی سوریه متشکل از مخالفان داخل و خارج نظام در دمشق و نه ژنو با تضمین امنیتی روسیه برگزار شود.



:: برچسب‌ها: برگزاری مراسم آشتی بشار اسد و اردوغان در حضور پوتین ,
:: بازدید از این مطلب : 521
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

یک دختر ایرانی که زیر کتک های همسرش جان داد در انتها دلیل اتفاق بسیار جالبی شد. از اهدای عضو گرفته تا ایجاد قبرستان مسلمانان در کشور آمریکا. این دختر ایرانی که در آمریکا به دلیل کتک خوردن از همسر خود و آسیب مغزی جان باخت و اعضایش به بیماران نیازمند اهدا شد، خیلی ها را تحت تاثیر قرار داد.

این دختر ایرانی باعث ایجاد قبرستان مسلمانان شد

از کارکنان بیمارستانی که ساناز نظامی در آن بستری شد تا مردمی که این طرف دنیا از این اتفاق با خبر شدند و با خانواده او همدردی کردند. اما مرگ ساناز نظامی علاوه بر اینکه باعث زنده ماندن 7 بیمار شد، باعث شد تا مسلمانان ایالت میشیگان ، از این پس قبرستانی ویژه داشته باشند.

 

این دختر ایرانی باعث ایجاد قبرستان مسلمانان شد

 

ساناز نظامی مردادماه امسال برای ادامه تحصیل و ازدواج با پسری ایرانی که در اینترنت با او آشنا شده بود، راهی آمریکا شد. اما رویاهای او زیاد دوام نیاورد و 16 آذر امسال، ساناز پس از درگیری با همسرش راهی بیمارستانش شد و به کما رفت. همسر ساناز سر او را چندین بار به دیوار و زمین کوبیده بود و همین مسئله باعث ورم شدید مغز او شده بود.

این دختر ایرانی باعث ایجاد قبرستان مسلمانان شد

پس از 72 ساعت مرگ مغزی ساناز اعلام شد و پدر او تصمیم گرفت اعضای دخترش را بیماران نیازمند منتظر پیوند، اهدا کند. این اتفاق در ایالت میشیگان آمریکا افتاد و خانواده ساناز که نتوانسته بودند در مدت کوتاه راهی آمریکا شوند، از راه دور و از طریق وب کمی که پرستاران به اتاق ساناز بردند، نظاره گر جدا کردن دستگاه ها از بدن ساناز ، مرگ او و انتقالش به اتاق عمل بودند.

 

اعضای ساناز به 7 بیمار اهدا شد، اتفاقی که کارکنان بیمارستان و اهالی میشیگان را بسیار تحت تاثیر قرار داد.نیما، همسر ساناز، به جرم قتل از نوع درجه دو در زندان به سر می برد اما تاکنون اعتراف نکرده است.

 

این دختر ایرانی باعث ایجاد قبرستان مسلمانان شد

 

پس از مرگ ساناز نظامی، قرار شد جسد او در آمریکا دفن شود. چون پدرش دوست داشت با این کار فکر کند دخترش هنوز زنده است و آن سوی دنیا به زندگی و تحصیلش ادامه می دهد. تحمل دوری ساناز به این شکل برای پدرش کمی آسان تر بود.براساس گزارشی که هفته نامه سرنخ دراین باره نوشته، مشکلی بر سر راه دفن ساناز در آمریکا وجود داشت؛ نبودن قبرستانی برای مسلمانان در ایالت میشیگان.

این دختر ایرانی باعث ایجاد قبرستان مسلمانان شد

 

عموی ساناز در گفت و گو با سرنخ گفته است:« اگر می خواستیم ساناز را در همان آمریکا دفن کنیم، باید او را در شهر دیترویت که حدود 8 ساعت با میشیگان فاصله داشت، می بردند. قرار بود همه این کارها را خود بیمارستان انجام دهد اما اتفاقی رخ داد که هنوز برای ما باور کردنش سخت است. ماجرای اهدای عضو ساناز در میشیگان بسیار سر و صدا کرده بود. خیلی ها تحت تاثیر ماجرای غم انگیزی که برای او رخ داده بود قرار گرفته بودند.

 

این موضوع تا جایی پیش رفت که یکی از پزشکان جراح بیمارستان طی جلسه ای که با فرماندار میشیگان داشت، توانست اجازه تاسیس یک قبرستان برای مسلمانان را در کنار قبرستان مسیحیان میشیگان بگیرد و ساناز را به عنوان اولین مسلمان در این قبرستان دفن کردند.» کشیش بیمارستان میشیگان به پدر ساناز نظامی قول داده تا زمانی که زنده است و در میشیگان زندگی می کند، اجازه ندهد ساناز تنها بماند. پرسنل بیمارستان مراسم دفن ساناز را به نیابت از خانواده این دختر ایرانی انجام دادند.

 



:: برچسب‌ها: این دختر ایرانی باعث ایجاد قبرستان مسلمانان شد ,
:: بازدید از این مطلب : 786
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان،روزنامه سعودی الریاض در مطلبی با اشاره به اظهارات ضد ایرانی اخیر وزیر خارجه عربستان مدعی شد: درخواست عادل الجبیر از ایران به این دلیل بود که این کشور سیاست های خود را تغییر داده و روابط جدید را با کشورهای منطقه آغاز کند.

این روزنامه با ادعای اینکه پیشتر نیز وزیر خارجه عربستان چنین درخواست هایی را از ایران داشته است ادعا کرد که تهران به این درخواست پاسخی نخواهد داد.

عادل الجبیر اخیرا که به همراه محمد بن سلمان جانشین ولی عهد عربستان به ژاپن سفر کرده است، با تکرار اتهام‌های بی اساس خود مدعی شد که ایران با حمایت از دولت سوریه به قوانین بین‌المللی بی‌احترامی می‌کند.

الجبیر که کشورش از ناقضان حقوق بین‌المللی بوده و چندی پیش اسم عربستان در لیست قاتلان کودکان یمن بود، مدعی شد که ایران با حمایت از دولت سوریه، حزب‌الله لبنان و انصار الله یمن قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته است.

از سوی دیگر بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در بیانیه ای که در صفحه اجتماعی اش منتشر کرده است در واکنش به تازه ترین سخنان عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی گفت: اتهامات واهی و ادعاهای بی اساس مقامات سعودی به خصوص عادل الجبیر علیه نقش و تلاش های سازنده و مثبت جمهوری اسلامی ایران در منطقه متاسفانه بی اندازه تکراری و ملال انگیز شده است.



:: برچسب‌ها: الجبیر ایران را به برقراری رابطه با کشورهای منطقه دعوت کرد ,
:: بازدید از این مطلب : 698
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

همه‌ی ما علاقه داریم که مورد توجه قرار بگیریم و در چشم دیگران جذاب‌تر به نظر برسیم. گاهی این تصور وجود دارد که افراد جذاب، به طور ذاتی از این موهبت برخوردار هستند و جذابیت ویژگی منحصر به فردی است که تنها در برخی افراد وجود دارد. در اینجا ۸ راه پیشنهاد شده بر مبنای پژوهش‌های علمی را ارائه می دهیم که با استفاده از آنها می‌توانید جذاب‌تر شوید.

 

چه چیزی باعث می‌شود تا افراد جذاب، و گاه بسیار جذاب باشند؟

تعمیم دادن محبوبیت بسیار دشوار است. برای نمونه، خلق و خو، تربیت فرهنگی و توانایی فرد در کنار آمدن با دیگران، تصورات کاملا متفاوتی را در مورد جذاب بودن و جذاب نبودن افراد ایجاد می‌کند.

پژوهشگران ویژگی‌‌های مشترکی را یافته‌اند که موجب افزایش جذابیت افراد نسبت به دیگران می‌شود. این ویژگی‌‌های مشترک کمک می‌کنند تا دریابیم که چگونه باید خود را به جهان نشان دهیم.

در اینجا برخی از جالب‌ترین موارد علمی را به طور خلاصه بیان می‌کنیم. پیش از بررسی این موارد، در نظر داشته باشید که بخش عمده‌‌‌ای از پژوهش‌‌های علمی، تحت تاثیر مسائل مربوط به تمایل به جنس مخالف بوده و در دنیایی زندگی می‌کنیم که در آن مردم، گاهی اوقات در درجه اول بر اساس ویژگی‌های پیش پا افتاده یا عجیب و غریبی، به دنبال همسر می‌گردند. بنابراین، اگر ویژگی‌‌های خود را در این فهرست نمی‌بینید، ناراحت نشوید.

۱. بامزه باشید

با مزه باشید

شوخ‌طبعی بسیار مهم است، به ویژه اگر مردی هستید که با یک زن قرار ملاقات دارد. مطالعه‌های فراوان نشان داده است که خانم‌‌ها، بیشتر جذب مردانی می‌شوند که آنها را می‌خندانند.

منطقی است، زیرا خنده احساس خوبی در فرد ایجاد می‌کند. ولی عجیب است که این مزیت در طرف دیگر صادق نیست. زنانی که مردان را می‌خندانند، به هیچ وجه از این برتری برخوردار نیستند. یعنی، مردان توجه زیادی ندارند که آیا همسر آنها می‌تواند آنها را بخنداند یا خیر. آقایان، مشکل کجاست؟

در مورد علت این تفاوت، حدس و گمان‌هایی وجود دارد. انسان‌شناس، گیل گرینگراس (Gil Greengross) در مجله‌ی «روانشناسی امروز» (Psychology Today) می‌نویسد: «اثر حس شوخ‌طبعی بر جذب زنان را تا حد زیادی می‌توان اینگونه توضیح داد که افراد بامزه، اجتماعی‌تر و باهوش‌تر به نظر می‌رسند، و این همان چیزی است که زنان در همسر خود جستجو می‌کنند.»

ولی تا آنجا که به بحث ما مربوط است، بامزه بودن افراد از هر جنسیتی که باشند، صدمه‌‌‌ای به فرصت‌‌های آنها نمی‌زند.

۲. دوستان زیادی داشته باشید

دوستان زیادی داشته باشید

آیا تا به حال متوجه شده‌اید که خودِ گروه‌‌های موسیقی جذاب هستند، در حالی‌ که تک‌تک اعضای آنها به همان اندازه جذاب نیستند؟ خب لازم نیست تعجب کنید. در مطالعه‌‌‌ای در سال ۲۰۱۴ در دانشگاه کالیفرنیا در سان دیه‌گو، مشخص شده است زمانی که افراد در گروهی قرار دارند، جذاب‌تر به نظر می‌رسند. نویسنده، جیمز هامبلین (James Hamblin)، به خوبی این تاثیر جالب را برای نشریه‌ی آمریکایی آتلانتیک (The Atlantic) بررسی کرده است. این حالت به احتمال زیاد به این دلیل رخ می‌دهد که مغز ما چهره‌ی گروهی از افراد را به صورت جمعی پردازش می‌کند، که موجب می‌شود تا هر چهره «معمولی‌تر» و در نتیجه جذاب‌تر به نظر برسد.

نویسنده درو واکر (Drew Walker) و ادوارد وول (Edward Vul) در مطالعه‌ی خود می‌نویسند: «همراه بودن با چند دوست می‌تواند استراتژی خوبی برای رفتن به قرار ملاقات باشد، به ویژه اگر ویژگی‌‌های چهره‌ی آنها یکدیگر را تکمیل کرده و موجب معمولی شدن خصوصیات غیرجذاب فرد شود.»

من زمان زیادی را صرف این مسئله نمی‌کنم که بدانم آیا چهره‌ی دوستان شما در کافی‌شاپ، خصوصیات فردی غیر‌جذاب شما را می‌پوشاند یا خیر. ولی در کل شاید بیرون رفتن با دوستان، نصیحت خوبی باشد.


مقاله مرتبط: ۱۰ نکته برای این‌که دوستان بیشتری داشته‌ باشید

۳. از حرف‌‌های بیهوده پرهیز کنید

از حرف های بیهوده پرهیز کنید

پرسیدن اینکه «چند خواهر و برادر دارید؟»، روش جالبی برای شروع نخستین قرار ملاقات نیست. بنابراین بهتر است که پرسیدن این سوالات اساسی را به فرصت‌‌های بعدی موکول کنید.

آرتور آرون (Arthur Aron) روانشناس دانشگاه ایالتی نیویورک، در مطالعه‌‌‌ای در سال ۱۹۹۷ دو گروه از افراد را جدا کرده و آنها را در دسته‌هایی دوتایی قرار داد، و به هر کدام ۴۵ دقیقه زمان داد تا به مجموعه‌ای از پرسش‌ها پاسخ دهند.

یک مجموعه شامل سوال در مورد مسائل کم‌اهمیت و بیهوده بود و مجموعه‌ی دیگر، از سوالاتی دقیق‌تر تشکیل شده بود. افرادی که سوالات عمیق‌تری پرسیده بودند، ارتباط بیشتری با یکدیگر برقرار کردند و حتی یک زوج، عاشق یکدیگر شدند.

بر اساس پژوهش‌های دانشگاه هاروارد، صحبت کردن در مورد خود، موجب فعال شدن همان مناطق مغزی می‌شود که در زمان رابطه‌ی جنسی و یا خوردن غذای خوب، فعال می‌شود. البته به این معنی نیست که صحبت کردن در مورد خود، واقعا همان حس رابطه‌ی جنسی یا غذای خوب را دارد. در حقیقت این کار موجب ایجاد حس شادی در شما می‌شود. وقتی به کسی که او را دوست دارید اجازه می‌دهید به صورت عمیق در مورد خود صحبت کند نیز موجب شادی او می‌شوید.


مقاله مرتبط: چطور مهارت‌های گفتاری‌ و فن بیان‌مان را ارتقا دهیم؟

۴. حالتی گشاده و پذیرا داشته باشید

حالتی گشاده و باز داشته باشید

به طور خلاصه یعنی دست به سینه نایستید.

پژوهشگران دریافته‌اند که حالت‌های بدنی گشاده و پذیرا، و از نظر فیزیکی با اعتماد به نفس، موجب می‌شوند زمانی که کسی را برای نخستین بار ملاقات می‌کنید، جذابیت بیشتری داشته باشید. سعی کنید که با راحتی و آرامش بایستید، زیرا این کار نیز به شما کمک می‌کند (که البته کارایی و فایده‌ی آن فقط به قرارهای ملاقات محدود نمی‌شود).


مقاله مرتبط: ۲۳ ترفند زبان بدن که شما را دوست‌داشتنی می‌کند

۵. رهبر باشید

رهبر باشید

بیشتر مردم جذب قدرت می‌شوند.

مطالعه‌‌‌ای در سال ۲۰۱۴ نشان داد که افراد در هر گروه، فکر می‌کنند که رهبر گروه از سایر افراد جذاب‌تر است. برای نمونه، بر اساس یک مطالعه، مدیر عامل هر شرکت، در چشم کارمندان خود جذاب‌تر از آنچه به نظر میرسد که در چشم افراد بیرون از شرکت به نظر می‌رسد.

نویسنده‌ی حوزه‌ی رهبری، کوین نیفین (Kevin Kniffin) و همکاران او نتیجه می‌گیرند که «برخلاف سنت‌های تحقیقاتی، که جذابیت فیزیکی ویژگی ثابتی در نظر گرفته می‌شود، در یافته‌‌های ما، عضویت در گروه اهمیت داشته و ذره‌بینی برای درک جذابیت فیزیکی رهبران آشنا به شمار می‌رود.»


مقاله مرتبط: چطور اعتماد به نفسِ رهبری پیدا کنیم

۶. بیشتر لبخند بزنید

لبخند بزنید

همیشه آزاردهنده‌ترین کار این است که به مردم بگویید بیشتر لبخند بزنند. به ویژه به زنان گفته می‌شود که بیشتر مواقع لبخند بزنند.

پژوهشگران در سوئیس در دو آزمایش، به بررسی رابطه‌ی میان جذابیت و لبخند زدن پرداختند. آنها دریافتند که هر چقدر لبخند شدیدتر باشد، چهره نیز جذاب‌تر به نظر می‌رسد. در حقیقت، چهره‌ی شاد، نبود جذابیت نسبی را جبران می‌کند.

خلاصه‌ی مطلب این است که در زندگی روزمره، می‌توانید هر حالت چهره‌‌‌ای را که می‌خواهید، داشته باشید. ولی اگر قصد دارید به شخصی ابراز عشق و علاقه کنید، به نمایش گذاشتن مکرر لبخندی گسترده، زیانی نخواهد داشت.

۷. خوب باشید

خوب باشید

ما این یکی را دوست داریم زیرا این مورد نیز حسی مشترک است.

پژوهشی در کشور چین بر روی ۱۲۰ نفر، نشان داد زمانی که مردم از خوب بودن فردی مطلع می‌شوند، از نظر آنها چهره‌ی او جذاب‌تر به نظر می‌رسد. به گفته‌ی مولفین، یان ژانگ (Yan Zhang)، فنچانگ کنگ (Fanchang Kong)، یانلی زونگ (Yanli Zhong)، و هوی کو (Hui Kou)، « گاهی ویژگی‌های شخصیتی با جذابیت چهره مرتبط می‌شود، یعنی ویژگی‌‌های شخصیتی مثبت موجب افزایش جذابیت چهره شده و ویژگی‌‌های شخصیتی منفی نیز موجب کاهش جذابیت چهره می‌شود.»

بنابراین، اگر شخصی را دوست دارید، با او خوب باشید. در حقیقت، با افرادی که آنها را دوست ندارید نیز خوب باشید. این کار باعث می‌شود تا برای کسانی که دوست دارید، جذاب‌تر به نظر برسید و دنیا جای بهتری باشد.


مقاله مرتبط: نیروهای روانی قدرتمندی که حتی شما را وادار به انجام کارهای بد می‌کند

۸. خودتان باشید

خودتان باشید

در واقع، برای جذاب بودن تنها یک راه درست وجود ندارد. باید تاکید نماییم که در مطالعه‌‌‌ای در سال ۲۰۱۵مشخص شد که مهم‌ترین عامل، در تعیین چهره‌ی جذاب‌تر برای شما، محیط شماست. یعنی تجربه‌ها و اولویت‌‌هایی که آموخته‌اید، که مثلا، موجب می‌شود تا ریش قرمز یا ناف بیرون‌زده را دوست داشته باشید و آن را به ژن خود ترجیح دهید. همین حالت در مورد اینکه دیگران شما را چگونه می‌بینند نیز صادق است. 



:: برچسب‌ها: ۸ راه علمی برای جذاب‌تر شدن ,
:: بازدید از این مطلب : 841
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

آزار و اذیت دختر ۱۸ ساله به بهانه بازی پلی‌استیشن

بازداشت

مرد جوان با تهدید اسلحه و زور من را به خانه خود برد، به او گفتم که می‌خواهم از آنجا خارج شوم اما او گفت می‌خواهد پلی‌استیشن بازی کند ... .

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»؛ پیش از ظهر امروز مرد سی و شش ساله‌ که هفته پیش به اتهام آزار و اذیت دختر هجده ساله‌ای بازداشت شده بود، برای انجام بازپرسی در مقابل قاضی ایلخانی؛ بازپرس شعبه هشتم دادسرای امور جنایی تهران حاضر شد.

شاکی این پرونده و مادر وی که در جلسه امروز بازپرسی حضور داشتند به بیان جزئیات و نحوه این اتفاق پرداختند؛ مادر دختر هجده ساله در اظهاراتش به بازپرس گفت: از همسرم جدا شده‌ام و همراه با دخترم در شرق تهران سکونت داریم، خودم از راه فروختن لباس و اجاره کردن غرفه، خرج زندگی را در می‌آورم، بهمن سال گذشته با مرد جوانی آشنا شدم و او توانست با چرب‌زبانی با من ارتباط برقرار کند و شماره خودش را به من بدهد البته این مرد جوان خود را سروان نیروی انتظامی معرفی کرد و با نشان دادن اسلحه و مدارکی توانست اطمینان من را به خود جلب کند.

وی ادامه داد: مدتی بعد این مرد به منزل من آمد و از اوضاع زندگی‌ام باخبر شد، او فهمید که من دختر جوان دارم و شماره تلفن خودش را به دخترم داد اما بعد از مدتی فهمیدم وی فرد خطرناک و شروری است و از دخترم نیز خواستم که شماره مرد جوان را از تلفن همراهش پاک کند تا اینکه دخترم 24 بهمن سال گذشته به منزل دوستش رفت و این نامرد پس از اینکه با دخترم در خیابان قرار گذاشت، او را با تهدید اسلحه به منزلش برد و دخترم را مورد آزار و اذیت قرار داد.

دختر هجده ساله نیز درباره اتفاقات روز حادثه به بازپرس امور جنایی تهران گفت: آن روز این مرد با من تماس گرفت و گفت می‌خواهد مرا ببیند، من نیز سر قرار با وی رفتم و پس از اینکه سوار بر خودرویش شدم، با تهدید اسلحه و زور من را به خانه خود برد؛ زمانیکه به خانه‌اش رسیدیم به او گفتم که می‌خواهم از آنجا خارج شوم اما او گفت می‌خواهد پلی‌استیشن بازی کند و پس از اینکه بازی‌اش تمام شد، من را مورد آزار و اذیت قرار داد.

پس از اظهارات دختر جوان و مادر وی، متهم متأهل این پرونده که مدام اشک می‌ریخت، با رد ادعای اذیت و آزار شاکی به بازپرس گفت: آن روز همسرم در خانه نبود و سر کار بود، ارتباط با شاکی را قبول دارم، اما او را با زور به خانه‌ام نبردم و اگر او را با زور به خانه‌ام برده بودم، همه اهالی ساختمان این موضوع را می‌فهمیدند همچنین دختر جوان  خودش همراه با من پلی‌استیشن بازی کرد.

پس از این اظهارات متهم، مادر شاکی گفت: دخترم من ساده است و متهم با چرب‌زبانی و تهدید از سادگی دخترم سوء‌استفاده کرد.

سرانجام قاضی ایلخانی پس از شنیدن اظهارات دختر هجده ساله، مادر وی و متهم این پرونده، مرد جوان را برای ادامه تحقیقات در اختیار مأموران اداره آگاهی قرار داد و بررسی‌های بیشتر در این رابطه ادامه دارد.



:: برچسب‌ها: آزار و اذیت دختر ۱۸ ساله به بهانه بازی پلی‌استیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 694
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، روابط عمومی سازمان بازرسی كل كشور با عنایت به مباحث مطروحه در برخی جراید و سایت‌های خبری پیرامون بررسی عملكرد شهرداری تهران در تأمین مسكن كاركنان و مدیران شهرداری، توضیحاتی ارایه كرده که در ادامه قابل توجه است:

برابر اصل 174 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده 1 قانون تشكیل سازمان بازرسی كل كشور؛ نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاه‌های اداری جزء وظایف این سازمان قرار دارد؛ به‌طوری كه همه ساله، برنامه‌های بازرسی برای دستگاه‌های اجرایی در سطح كشور پیش بینی و توسط بازرسان این سازمان انجام می‌شود كه یكی از این مجموعه‌ها، شهرداری تهران، سازمان‌ها و شرکت‌های تابع آن می‌باشد.

این گزارش در ادامه می‌افزاید: بازرسی امور وزارت كشور و شهرداری‌های این سازمان، از تاریخ 4/2/95 در سازمان املاك و مستغلات شهرداری تهران مستقر و عملكرد آن سازمان را در تأمین مسكن كاركنان و مدیران شهرداری مورد بررسی قرار داده است.

هیأت بازرسی مستقر در شهرداری تهران با توجه به مقررات این سازمان،‌اقدام به بررسی موضوع و تطبیق آن با قوانین و مقررات و احصاء ابهامات و اشكالات در نحوه واگذاری املاك از مدیران مربوط به شهرداری تهران نموده و مراتب را طی نامه رسمی از آنان سؤال نموده است. بنابراین آنچه در برخی از سایت‌ها و جراید از آن به‌عنوان گزارش سازمان نام برده شده، صرفاً نامه‌ی دو صفحه‌ای اخذ دفاع هیأت بازرسی، خطاب به مدیران شهرداری تهران به‌منظور پاسخ به اقدامات خود در خصوص واگذاری املاك شهرداری تهران بوده و این نامه گزارش نهایی سازمان محسوب نمی‌شود.

بدیهی است پس از اتمام بررسی‌ها و در صورت اثبات اقدامات و سوء جریانات ارتكابی گزارش مقتضی تهیه و به مراجع ذی‌ربط برای رسیدگی ارسال خواهد شد.

در ادامه گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی كل كشور تصریح شده است: نامه هیأت بازرسی به مدیران مرتبط در شهرداری تهران به‌صورت رسمی در پاكت دربسته با درج عبارت «آقای ... شخصاً مفتوح نمایند-محرمانه» ارایه شده و حفظ و حراست از نامه مذبور بر عهده ایشان بوده است.

روابط عمومی سازمان بازرسی كل كشور در ادامه این اطلاعیه ضمن دعوت از رسانه‌ها برای پرهیز از هر گونه گمانه‌زنی اعلام کرد كه مرجع اصلی اطلاع رسانی در خصوص موضوع واگذاری املاك در شهرداری تهران صرفاً روابط عمومی سازمان بوده و این سازمان در چهارچوب ضوابط و قوانین با جدیت و بدون تأثیرپذیری از هر گونه فضاسازی موضوع واگذاری املاك شهرداری تهران را بررسی و گزارش نهایی را به مراجع ذی‌صلاح ارسال خواهد كرد.



:: برچسب‌ها: اطلاعیه سازمان بازرسی كل كشور در رابطه با واگذاری املاك در شهرداری تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 682
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده
سرعت رشد شهرنشینی در ایران دو برابر میانگین جهانی است، بیشتر شهرهای جدید در سواحل مکان‌یابی شده‌اند و ١٢ شهر جدید در ایران ایجاد می‌شود.
 
روزنامه «شهروند» افزوده است: بنا به تازه‌ترین اعلام محسن نریمان، معاون وزیر راه و شهرسازی، بیشتر شهرهای جدید در سواحل کشور یا مناطقی ایجاد می‌شود که قابلیت سرمایه‌گذاری و پتانسیل اشتغال و کارآفرینی دارند. این شهرها قرار است سیل جمعیت متمرکزشده در مناطق کویری کشور و حاشیه کلانشهرها را دفع کند و زندگی در شهرهای بندری را رونق دهد.
 
حالا رشد خیره‌کننده شهرنشینی در ایران و نبود زیرساخت‌های مناسب زندگی شهری، موجب شده است مردم ایران با معضل دیگری با عنوان «توزیع نامتناسب جمعیت» مواجه شوند.
 
نزدیک به ٦٠‌ درصد مردم جهان شهرنشین هستند، این درحالی است که در ایران بیشتر از ٧٣‌ درصد مردم شهرنشین شده‌اند و بانک جهانی سرعت رشد شهرنشینی در ایران را نزدیک به دو برابر میانگین جهانی اعلام کرده است اما شهرنشینی منتهای آمال مردم ایران نبوده و توزیع نامناسب امکانات و بودجه در شهرهای ایران موجب شده است مهاجران باز هم بار و بندیل بسته و راهی کلانشهرها و حومه آن شوند.
 
حالا نتیجه نبود برنامه‌ریزی جامع برای توسعه شهری در ایران موجب شده است که بیشتر از ١٤ ‌میلیون نفر از مردم ایران در تهران و حومه آن ساکن شوند. این درحالی است که در برخی مناطق کشور از جمله سواحل جنوبی کمتر از ٥ نفر در یک کیلومتر مربع ساکن هستند.
 
گزارش‌های توزیع جمعیت در ایران همچنین نشان می‌دهد که در برخی مناطق مانند قم و البرز تقریبا تمامی روستاها از بین رفته و بیشتر از ٩٠‌درصد مردم شهرنشین شده‌اند. تمرکز جمعیت ایرانی‌ها در مناطق مرکزی مشکلات دیگری نیز به دنبال داشته است. حالا در شرایطی که بحران خشکسالی بر کشور سایه انداخته است، بخش عمده مردم ایران در مناطق کویری مرکز ایران ساکن شده‌اند.
 
کمبود آب برای فعالیت‌های صنعتی، کشاورزی و شرب در مناطق مرکزی موجب شده است وزارت نیرو موضوع انتقال آب دریای خزر و خلیج‌فارس به کویر را مطرح کند. موضوعی که از نظر بسیاری از کارشناسان نه‌تنها بسیار هزینه‌بردار و غیراقتصادی است که برخلاف سیاست‌های توسعه شهری در جهان است.
 
در کشورهای پیشرفته شهرهای بندری جزو کلانشهرها به شمار می‌آیند زیرا با پتانسیل عظیم درآمدزایی در بنادر جهان، میزان اشتغال و سرمایه‌گذاری در شهرهای بندری چشمگیر است و همین مسأله یعنی شغل و درآمد بیشتر برای مهاجران به سواحل جاذبه ایجاد کرده است. این مسأله که به شدت مورد تأکید عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی کابینه یازدهم است، موجب شده که ایجاد شهرهای جدید به‌ویژه در سواحل کشور مورد توجه قرار گیرد.
 
١٢ شهر جدید ایجاد می‌شود
 
ایجاد شهرهای جدید و به‌ویژه شهرهایی که در سواحل دریاها مستقرند، یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که توسط وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم پیگیری می‌شود. محسن نریمان، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور که پنجشنبه‌شب به خراسان رضوی سفر کرده، در همین رابطه اعلام کرده است ١٢ شهر جدید در سطح کشور به‌ویژه در منطقه مکران و جنوب ایران و در محدوده سواحل دریای عمان و خلیج‌فارس ایجاد می‌شود.
 
او دراین‌باره توضیح داد: شهرهای «جاسک، تابناک، سیراب و تیس» ازجمله شهرهایی هستند که در قالب نسل نو شهرهای جدید کشور پس از تصویب در شورایعالی شهرسازی ایجاد خواهند شد.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که ایجاد شهر جدید تیس در نزدیکی چابهار به تصویب شورایعالی شهرسازی رسیده است، ادامه داد: درحال حاضر ١٧ شهر جدید در کشور دایر است که دو شهر در گلبهار و بینالود در استان خراسان رضوی استقرار دارند.
 
البته او تأکید کرده است برخی شهرهای جدید که در سواحل مستقر نیستند با اهدافی مانند توسعه گردشگری و صنعتی ایجاد شده‌اند و در کل تجارت‌محور هستند که این شهرها می‌توانند با ایجاد اشتغال جمعیت کشور را به سکونت تشویق کنند.
 
شهر پارس (در عسلویه)، هورا (در همدان)، طوسان (در تهران)، ایوانکی(در سمنان)، پرنیان (در قم) و لارستان (در فارس) نام برخی دیگر از شهرهای جدید است که در دست مطالعه و برنامه‌ریزی قرار دارند.
 
گویا قرار است شهرهای جدید با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد شوند اما وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است جزییات دقیق ایجاد شهرهای جدید فعلا اعلام نمی‌شود زیرا اعلام این اطلاعات موجب سوداگری زمین و مسکن در آن مناطق می‌شود. بنابراین پس از پایان مطالعات و تملک زمین‌های منطقه، جزییات ایجاد شهرهای جدید رسانه‌ای می‌شود.
 
نابودی زندگی روستایی در استان‌های قم و البرز
 
موضوع ایجاد شهرهای جدید در شرایطی اعلام می‌شود که آمارهای بانک جهانی نشان می‌دهد متوسط رشد شهرنشینی در ایران طی ٥٠‌سال گذشته تقریبا دوبرابر میانگین جهانی بوده است. بر این اساس نسبت شهرنشینی در ایران در سال‌های ۱۸۸۲، ۱۹۶۱ و ۲۰۱۲ میلادی به ترتیب برابر با ۲۵.۷، ۳۴.۰۴ و ۷۲‌ درصد بوده که هم‌اکنون به بیش از ۷۳‌ درصد رسیده است. در بین شهرهای ایران نیز تهران با افزایش یک میلیون و ۷۶۷ هزار نفر از ‌سال ۸۵ تا ٩٠ بیشترین آمار افزایش جمعیت را به خود اختصاص داده است. پس از تهران استان‌های قم و البرز با‌ درصد شهرنشینی بیشتر از ٩٠‌درصد بیشترین رشد شهرنشینی در ایران را تجربه می‌کنند.
 
در این میان از ریزش شدید جمعیت روستایی و سرعت گرفتن نابودی روستاها که بگذریم، سیاست‌گذاری‌های کشور تاکنون در راستای جلوگیری از تمرکززدایی نبوده است و به دلیل توزیع نامتوازن بودجه و امکانات شهرهای مختلف، زندگی شهری برای بسیاری از مهاجران جذاب نبوده و نتوانسته پاسخگوی سطح انتظاراتشان باشد.
 
مهاجرت بی‌رویه به کلانشهرها یا حاشیه شهرهای بزرگ مؤید آن است که بسیاری از ساکنان شهرهای مختلف به دلایل مهمی ازجمله نبود شغل مناسب و انجام اکثر فعالیت‌های تجاری کشور در پایتخت، مجبور به ترک شهرها و روستاهای خود شده و در تهران و شهرهای اطراف آن سکنی گزیده‌اند، به‌گونه‌ای که جمعیت تهران بدون حومه بیش از ۸.۵‌ میلیون و با احتساب حومه بیش از ۱۴ میلیون نفر بوده است. همین مسأله موجب شده است که کلانشهرهای ایران موج بزرگی از مهاجرت‌ها را تجربه کنند. مهاجرت‌هایی که حالا خارج از ظرفیت و زیرساخت‌ها در شهرهای بزرگ به‌شمار می‌آید.
 
رویگردانی ایرانی‌ها از شهرهای بندری
 
توزیع نامناسب جمعیت شهری در ایران حالا به مشکلات و هزینه‌های دیگری منجر شده است. عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این موضوع توضیح می‌دهد با وجود آن‌که خشکسالی در کشور بیداد می‌کند و نقاط کویری مرکز ایران از این لحاظ در وضع هشداردهنده‌ای قرار دارند، نرخ سکونت در سواحل کشور و در مجاورت آب‌ها بسیار پایین است، به‌گونه‌ای که میانگین جمعیت ساکن در برخی از سواحل ایران به کمتر از ٥ نفر در یک کیلومتر مربع می‌رسد.
 
این درحالی است که سیاست‌گذاران بدون توجه به این مسأله، موضوع انتقال آب از خلیج‌فارس و دریای خزر به کویر مرکزی ایران را مطرح می‌کنند؛ پروژه‌ای بسیار پرهزینه که برخی کارشناسان آن را غیراقتصادی می‌دانند. با این حال وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم معتقد است برای کلانشهرهایی که حالا با انفجار جمعیت و نبود زیرساخت‌های کافی وضع تنش‌باری را تجربه می‌کنند، راهکار بهتری وجود دارد؛ راهکاری که بسیار ارزان‌تر از انجام پروژه‌های پرهزینه و غیراقتصادی و توسعه بیشتر کلانشهرهاست.
 
عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ظرفیت فوق‌العاده سواحل ایران برای درآمدزایی و اشتغال معتقد است، می‌توان با سیاست‌گذاری‌ها جمعیت مهاجر را به سکونت در شهرهای ساحلی تشویق کرد. حمل‌ونقل کالا از طریق سواحل، صنایع بزرگ فراساحلی و کشتیرانی، استخراج نفت و گاز و ... همه و همه پتانسیل‌های قابل توجه درآمدزایی است که شهرهای بندری را به کلانشهرهای جهان تبدیل می‌کند.
 
علاوه بر آن، سکونت در سواحل از نظر استراتژیک و امنیتی و استفاده ارزان از آب شرب و صنعتی اهمیت دارد. با این وجود نقش دریا در اقتصاد شهری ایران به کلی فراموش شده و غالب شهرها به شکل سنتی در دل روستاهایی که کنار قنات یا رودخانه تشکیل شده‌اند، گسترش یافته‌اند که معضلاتی همچون کم‌آبی، استفاده از آب‌های فسیلی و فرونشست خاک را در پی داشته است.
 
ایجاد مشوق برای شهروندان شهرهای جدید
 
با این حال توزیع مطلوب جمعیت در شهرهای ایران نیازمند سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های ویژه است و تنها ایجاد شهرهای جدید نمی‌تواند معضلات توزیع جمعیت در ایران را رفع کند.
 
محسن نریمان، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و معاون وزیر راه و شهرسازی دراین‌باره به «شهروند» می‌گوید: برای شهرهای جدید به‌ویژه در نقاطی مثل سواحل جنوبی کشور باید به‌گونه‌ای سیاست‌گذاری شود تا مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاران و مردم ایجاد کند و سکونت در آن دارای جاذبه شود. به‌عنوان مثال باید حمایت‌های مالیاتی و گمرکی برای سرمایه‌گذاران در این مناطق ایجاد شود.
 
او ادامه می‌دهد: البته درحال حاضر برخی از این مشوق‌ها مانند معافیت‌های مالیاتی وجود دارد اما برای این‌که بتوان سرمایه‌گذاری و اشتغال در این مناطق را توسعه داد نیاز به برنامه‌ریزی و حمایت‌های بیشتری است تا مهاجران این مناطق را برای زندگی خود انتخاب کنند.
 
محمود تهی‌دست، عضو اتاق بازرگانی سیستان و بلوچستان نیز دراین‌باره به «شهروند» تأکید می‌کند: برای استقرار جمعیت در نقاطی مثل بندر چابهار یا سواحل جنوبی باید انگیزه ایجاد کرد. به‌عنوان مثال درحال حاضر یارانه مردم مرزنشین و ساکن سواحل که عمدتا مردم محروم هستند با یارانه یک شهروند تهرانی برابر است یا مردم این مناطق از نظر مزایای بازنشستگی، بیمه و حتی مالیات تفاوتی با مردم سایر نقاط کشور ندارند. بنابراین طبیعی است که ساکنان این نقاط انگیزه‌ای برای ادامه سکونت نداشته باشند و برای برخورداری از رفاه بیشتر به کلانشهرها مهاجرت کنند
 
 


:: برچسب‌ها: 12شهر به نقشه ایران اضافه می‌شود ,
:: بازدید از این مطلب : 771
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

رئیس سازمان حج و زیارت از پیگیری ثبت شکایت خانواده شهدای منا خبر داد و گفت: ۶۶ خانواده شهید هنوز شکایت نکرده‌اند که ما به دنبال پیگیری این شکایات هستیم.


خبرگزاری مهر: سعید اوحدی در نشست خبری بزرگداشت شهدای منا با اشاره به ضرورت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای منا گفت: برنامه و بنای اصلی ما در سازمان حج و زیارت و بنیاد شهید فراموش نشدن ابعاد فاجعه منا بوده است.

وی با بیان اینکه فاجعه منا در حقیقت سه فاجعه محسوب می‌شود، گفت، فاجعه اول در روز عید قربان اتفاق افتاد که در کشور عربستان تعطیل رسمی بود و پس از آن نیز جمعه و شنبه در این کشور تعطیل رسمی بوده است که همین مسئله بر افزایش خسارات ناشی از فاجعه منا تاثیرگذار بود.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه حاجی‌ها در بهترین لباس یعنی لباس احرام قربانی بی‌کفایتی‌ها مسئولان سعودی شدند اظهار داشت: مجموعه دست‌اندرکاران عربستان در رخ دادن این فاجعه بی‌تاثیر نبودند چرا که زائران ما را از مسیر خود منحرف کرده و به مسیر فرعی هدایت کردند.

اوحدی به بخشی از چگونگی وقوع فاجعه منا اشاره و تصریح کرد: متاسفانه مسئولان سعودی انتهای خیابانی که زائران ما از آن عبور می‌کردند را مسدود کرده بودند که این مسئله باعث شد بسیاری از زائران ایرانی ایستاده و مظلوم و با لبان تشنه به شهادت برسند.

وی در خصوص فاجعه دومی که در خلال فاجعه منا رخ داد، توضیح داد: فاجعه دوم مربوط به نحوه رسیدگی به مصدومان و آسیب‌دیدگان فاجعه اول بود به طوری که دو ساعت بعد از فاجعه اول، نیروهای عربستان به صحنه آمدند.

اوحدی با تقدیر از عملکرد نیروهای امدادی در کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان این حادثه گفت: ۸۰۰ نفر از زائران کشورهای مختلف که صد نفر از آنها ایرانی بودند توسط نیروهای امدادی ایرانی نجات یافتند.

وی با بیان اینکه اگر حداقل امکانات در رابطه با فاجعه منا وجود داشت بسیاری از شهدا زنده می‌ماندند، گفت: اگر حداقل امکانات وجود داشت ۶۰ درصد از قربانیان این فاجعه امروز زنده بودند.

فاجعه دوم در بیمارستان‌های عربستان سعودی رخ داد

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: بنابراین فاجعه دوم در رابطه با عدم رسیدگی و آشفتگی نیروهای امدادی عربستان بود، چرا که مصدومانی که به بیمارستان منتقل شدند به دلیل تعطیلی بیمارستان‌ها در دو روز پیاپی در کف بیمارستان‌ها رها شده بودند و حتی پزشکی هم وجود نداشت و بنابراین می‌توان گفت که فاجعه دوم در بیمارستان‌های عربستان سعودی رخ داد.

اوحدی در خصوص فاجعه سوم در عربستان گفت: فاجعه سوم مربوط به رفتار غلط و دور از انسانیت مسئولان سعودی بود، به طوری که نیروهای سعودی بدترین رفتار را با بدن‌های شهدای فاجعه منا داشتند.

وی به مشکلات پیش آمده در رابطه با شناسایی شهدای منا اشاره و تصریح کرد: متاسفانه در همان روزهای ابتدایی فاجعه منا عوامل اجرایی دولت ایران دستگیر شدند و پس از این حادثه شاهد این بودیم که بدن‌های شهدا در ۲۵ کانتینر قرار داده شده است به طوری که در هر کانتینر ۲۰۰ بدن از شهدای مختلف این فاجعه قرار گرفته بودند که این عدم امکانات باعث این شد که خونابه ۳ میلیمتری در کف سردخانه محیصم وجود داشت.

تنها ایران موفق به بازگرداندن پیکرهای شهدای منا شد

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص عوامل اصلی موثر در شناسایی پیکرهای شهدای ایرانی گفت: یکی از اصلی‌ترین عوامل موثر در موفقیت عملکرد نظام جمهوری اسلامی ایران در رسیدگی به فاجعه منا و شناسایی شهدا، فرمایشات تاریخی رهبری بود. چرا که امروز نیز هیچ کشوری موفق نشده است که بدن‌های شهدایش را تحویل بگیرد.

اوحدی در خصوص تاثیر سخنرانی رهبری در نوشهر بر رویه شناسایی شهدا، اظهار داشت: پیش از سخنرانی رهبری، تنها ۱۱۸ پیکر را شناسایی کرده بودیم که این تعداد نیز با مشکل انتقال قانونی مواجه بود، چرا که دولت سعودی ۵ هزار قبر را در مزار مقبره‌الشهدای عربستان آماده کرده بود.

وی افزود: همزمان با سخنرانی رهبری در نوشهر، تیم مذاکره کننده ایرانی با طرف سعودی ملاقات داشت. در ابتدای این مذاکره طرف سعودی با بداخلاقی و بدون حضور رئیس تیم مذاکره‌کننده جلسه را آغاز کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت به تاثیر پیامک سخنان رهبری بر رویه مذاکرات اشاره و تصریح کرد: در حین مذاکره بودیم که پیامکی از ایران برای آقای قشقاوی ارسال شد. ایشان هم این پیامک که حاوی جمله تاریخی رهبری در خصوص واکنش‌های احتمالی ایران به توهین به مابقی زائران ایرانی بود، را به من نشان دادند. این پیامک به کل تیم مذاکره‌کننده دست به دست شد و همه ما در حیرت این بودیم که ادامه مذاکره را چگونه انجام دهیم.

اوحدی در خصوص تغییر رویه تیم سعودی در این مذاکرات گفت: تا پیش از ارسال این پیامک و نشر سخنان رهبری، هیات سعودی رفتار بسیار بدی را با ما داشتند، اما پس از ارسال این پیامک و مطلع شدن هیات ایرانی از سیاست رهبری در خصوص برخورد با عربستان، هیات عربی نیز رویه خود را به طور کلی تغییر داد.

روزهای بسیار سرد و تلخی را در سردخانه‌های عربستان پشت سر گذراندیم

وی با اشاره به صبوری نهادهای مختلف و شناسایی شهدا گفت: روزهای بسیار سرد و تلخی را در سردخانه‌های عربستان پشت سر گذراندیم و حتی ۲۰ ساعت در یک روز در بین اجساد شهدا حضور داشتیم.

اوحدی به آمار شهدای ایرانی فاجعه منا و حادثه سقوط جرثقیل اشاره و عنوان کرد: ۴۷۷ شهید در حادثه مکه و سقوط جرثقیل بودند که از این تعداد ۱۲ ایرانی در بین شهدا شناسایی شدند. در رابطه با شهدای منا نیز ۴۶۵ شهید ایرانی داریم که از این تعداد ۴۶۱ حاجی در خلال وقوع حادثه و ۴ شهید نیز پس از انتقال به ایران شهید شدند.

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه به اولین سالگرد شهدای منا اشاره کرد و افزود: ستاد بزرگداشت شهدای منا با تشکیل ۷ کمیته پیگیری می‌شود که مسئولیت و محوریت این ستاد به عهده حجت‌الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید است.۵ کمیته محتوایی و اجرایی با مشورت ۱۳ دستگاه تشکیل شده است که در کنار دو کمیته با رویکرد بین‌المللی برای بزرگداشت اولین سالگرد شهدای منا آماده هستند.

وی با اشاره به برگزاری این مراسم در کشورهای خارجی افزود: در ۱۴ کشور به صورت داوطلبانه و همزمان با مراسم بزرگداشت شهدای منا در ایران مراسمی برگزار خواهد شد.

اوحدی از اختصاص بخشی از موزه بنیاد شهید به شهدای منا خبر داد و گفت: این مراسم نیز در روز سه‌شنبه این هفته برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به برگزاری اولین همایش بزرگداشت شهدای منا، گفت: در ۵ استان و ۶ شهر مراسم‌های مردمی برگزار خواهد شد. علاوه بر این با توجه به اینکه حجاج ایرانی امسال در مراسم حج حضور ندارند، دعای عرفه با مضمون گرامی داشتن یاد و خاطره شهدای منا در صحن رضوی برگزار خواهد شد. علاوه بر این مراسمی در مصلی تهران نیز خواهیم داشت.

اوحدی در پاسخ به این سوال که آیا به خانواده شهدای منا دیه‌ای تعلق گرفته است یا خیر، گفت: خانواده شهدا اعلام کردند محکوم کردن مسببان این حادثه در اولویت است، با این حال هنوز هیچ دیه‌ای به هیچ یک از شهدای خانواده منا، چه ایرانی و چه غیر ایرانی پرداخت نشده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرده است که همه خانواده شهدا شکایت خود را اعلام نکرده‌اند، از سویی دادستانی کل کشور در جلسه هفته گذشته پیگیری حقوق فاجعه منا اعلام کرده است که شکواییه‌های جدیدی تنظیم خواهد شد، علت شکایت نکردن تعدادی از خانواده‌ها چیست و آیا برنامه‌ای برای بررسی نهایی و انجام شکایت‌ها دارید یا خیر، گفت: ۴۱۰ مورد وکالت‌نامه از ۴۷۷ خانوده شهید جمع‌آوری شده و به زبان عربی نیز ترجمه شده است.

اوحدی با بیان اینکه این وکالت‌نامه‌ها در اختیار وزارت امور خارجه قرار می‌گیرد، گفت: روز گذشته از معاون دادستان کل کشور پیرامون ابطال و یا نحوه اعتبار وکالت‌نامه‌ها سوال پرسیدم که ایشان گفتند وکالت‌نامه‌ها همچنان کافی است و قرار شد به استان‌ها رویه خاصی را اعلام کنیم.

وی در خصوص تعداد خانواده‌های شهدای منا که از عربستان شکایت نکرده‌اند، گفت: ۶۶ خانواده هنوز شکایت خود را مطرح نکرده‌اند و به دنبال این هستیم که با پیگیری شکایت این خانواده‌ها، وکالت‌نامه‌ها را جمع‌آوری و نهایی کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه و در خصوص مستندات فاجعه منا و نحوه جمع‌آوری آنها توضیح داد: مستنداتی را در خصوص این فاجعه داریم که شامل مصاحبه‌هایی با زائران و چند مستندات دیگر است که به شکل یک بسته کامل و جامع وجود دارد که در اختیار وزارت امور خارجه قرار گرفته است.
 

 



:: برچسب‌ها: اوحدی: یک پیامک، رویه مذاکرات منا را تغییر داد ,
:: بازدید از این مطلب : 724
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1395 | نظرات ()